Herkenbaar? Ieder jaar komt het terug. Een spagaat tussen plannen maken voor het volgende jaar en er ook voor zorgen dat die van dit jaar nog worden gehaald.
Veel bedrijven geven aan dat ze (strategische) vaak tekort schieten en dat de plannen worden uitgesteld, om de focus op de laatste maanden van het jaar gericht te houden.
Maar bedenk dat er toch ook voordelen zitten aan het maken van een goede strategische planning:
- Jouw organisatie wordt er wendbaarder door.
- Het bepalen van de strategie wordt eenvoudiger, omdat de visie, waarden en doelen van het bedrijf duidelijk. Hier kunnen de marketing en communicatieactiviteiten op worden afgestemd en indien nodig aangepast op veranderende marktomstandigheden.
- Door de juiste boodschap kunnen de klanten beter benaderd worden en daardoor beter bediend. De klanten weten jouw bedrijf te vinden en worden in alle fases van de klantreis op de juiste en eenduidige manier aangesproken.
- Het hebben van een heldere strategie leidt uiteindelijk tot een beter rendement.
Vind je het toch lastig om tijd vrij te maken voor een goed strategisch marketing plan? Ik help je graag op weg! Ik heb wel een paar ideeën om hiermee te helpen.