Blog

marketingplan schrijven, wel of niet van deze tijd?

Wel of geen marketing plan?

Is het schrijven van een marketing jaarplan nog wel van deze tijd? Zelfs plannen maken voor het volgende kwartaal is al lastig en volgende maand zal vast ook niet precies gaan zoals gepland. Er zullen altijd wel onverwachte interne of externe omstandigheden zijn die roet in het eten gooien.

Eindejaarsstress

Herkenbaar? Ieder jaar komt het terug. Een spagaat tussen plannen maken voor het volgende jaar en er ook voor zorgen dat die van dit jaar nog worden gehaald.

Veel bedrijven geven aan dat ze (strategische) vaak tekort schieten en dat de plannen worden uitgesteld, om de focus op de laatste maanden van het jaar gericht te houden.

Online marketing mogelijkheden

Bij online marketing komt het er simpelweg op neer dat je je producten of diensten gaat promoten via het internet via online marketing kanalen. Met als doel om jouw doelgroep via het internet aan te spreken om jouw doelen te bereiken.

Bepaal het onderscheidende vermogen van je bedrijf

Om op te vallen in deze wereld hebben we flink wat onderscheidend vermogen nodig. Wat maakt jouw bedrijf nou zo anders dan die van de concurrent? Waarom kiest iemand juist voor jou en niet je buurman? Om daar achter te komen is het belangrijk om de why van je bedrijf te kennen.

Voordelen van een sterk merk

Door het formuleren van een slimme merkstrategie en die ondersteunt met o.a. online  marketing en contentmarketing, kun je een sterk eigen merk bouwen. Het kan behoorlijk moeilijk zijn om met je product of dienst onderscheidend te zijn. Een sterk merk kan dan het verschil maken.